Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

... θετικά μηνύματα από τη... διαφήμιση!..

*
Σωτήρης Μανιάτης
("ΕφΣυν")
***
*
Πρώτα δειλά χαμόγελα...
Η διαφημιστική δαπάνη δείχνει πρώτη ίσως φορά να γυρίζει ακόμα και σε θετικό πρόσημο, δίνοντας ελπίδα, αν όχι ανάκαμψης, τουλάχιστον ισορροπίας στα ΜΜΕ
Συνεχίστηκαν και τον Φεβρουάριο τα… θετικά μηνύματα από τον χώρο της διαφήμισης, που μετά την κατρακύλα μιας τετραετίας δείχνει να αρχίζει να τραβά «χειρόφρενο» και σε ορισμένες κατηγορίες να παίρνει και την «ανηφόρα».

Την πιο καλή πορεία τον Φλεβάρη που μας πέρασε φαίνεται να έχουν κάνει οι τηλεοπτικοί σταθμοί καθώς, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2012, εμφανίζουν άνοδο, αυτή τη φορά, στα διαφημιστικά τους έσοδα και μάλιστα κατά 25,17%. Κάτι που κάνει και συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2013 να κινείται με θετικό πρόσημο και αύξηση κατά 6,35%. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι άλλαξαν πλήρως τα πράγματα στον χώρο των μέσων ενημέρωσης που έχει καταρρακωθεί την τελευταία τετραετία. Είναι όμως μια πρώτη «ανάσα», με τους ειδικούς της αγοράς να θεωρούν ότι η κατάσταση δείχνει σε αυτή τη φάση τουλάχιστον να μπορεί να ισορροπήσει. Είναι ίσως τα πρώτα θετικά μηνύματα. Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στα κανάλια τον Φλεβάρη του 2013 πάντως έφτασε στα 40,2 εκατ. ευρώ.

Τα… ευχάριστα της τηλεόρασης όμως δεν συνεχίζονται και για τους υπόλοιπους. Τα διαφημιστικά έσοδα στις εφημερίδες, παρότι φαίνεται να έχουν πατήσει «φρένο» στην πτώση, παραμένουν μειωμένα κατά 14,44% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Κάτι που μεταφράζεται σε συνολική διαφημιστική δαπάνη στα περίπου 16,4 εκατ. ευρώ. Αντίθετα η υψηλή πτώση στα διαφημιστικά έσοδα συνεχίζεται στα περιοδικά (-29,07% με 16,3 εκατ. ευρώ) και στα ραδιόφωνα (-23,18%, με 4,2 εκατ. ευρώ).

Στο σύνολο των μέσων ενημέρωσης τον Φεβρουάριο του 2013 καταγράφεται διαφημιστική δαπάνη σχεδόν 77,1 εκατ. ευρώ, όταν τον Φλεβάρη του 2012 ήταν 79,7 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει μείωση 3,3%. Παρόμοια τάση καταγράφεται και αν δει κανείς την πορεία του πρώτου διμήνου του 2013 (137,9 εκατ. ευρώ) σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2012 (164,1 εκατ. ευρώ). Η πτώση ουσιαστικά φαίνεται να συγκρατείται με ποσοστό 15,97%. Τα ποσά βέβαια που καταγράφονται είναι πριν από την αφαίρεση εκπτώσεων, φορολογίας κ.ά. Κι επειδή πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν πώς αναφερόμαστε σε θετικά πρόσημα όταν υπάρχει τελικά συνολική πτώση, αρκεί να αναφέρουμε ότι η συνηθισμένη πτώση διαφημιστικών εσόδων τα τελευταία τέσσερα χρόνια έφτανε μέχρι το 30% και σχεδόν σε καμία περίπτωση δεν έπεφτε κάτω από το 20%. Οπως και να το κάνουμε, υπάρχει μια διαφοροποίηση προς το θετικότερο.

Τον Φεβρουάριο που μας πέρασε κινήθηκαν συνολικά διαφημιστικά 1.567 προϊόντα με τα περισσότερα να εντοπίζονται στην τηλεόραση (651). Ακολουθούν τα περιοδικά με 636, οι εφημερίδες με 421 και τα ραδιόφωνα με 209. Το πρώτο δίμηνο όμως του 2013 κινήθηκαν διαφημιστικά 2.260 προϊόντα με τα περισσότερα από αυτά να εντοπίζονται σε περιοδικά (1.136) και να ακολουθούν τα κανάλια με 833, οι εφημερίδες με 573 και οι ραδιοσταθμοί με 274.

---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου